کد خبر: ۱۹۹۸۴
۱۵:۰۵ -۱۵ آذر ۱۳۹۹
 فرماندار شهرستان آستارا گفت: بالغ بر ۱۶۲۰ واحد صنفی در بازار بزرگ ساحلی فعالیت می کنند که با تعطیلی بازار، گام مهمی را در ریشه کنی ویروس کرونا در شهرستان برداشته اند.

نشان تجارت - عباس صابر در نشست با بازاریان و اعضای هیئت امنای بازار بزرگ ساحلی آستارا، اظهار کرد: ویروس کرونا بار سنگینی را بر اقتصاد و معیشت مردم و به خصوص بازاریان شهرستان مرزی آستارا وارد کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۲۰ واحد صنفی در بازار بزرگ ساحلی آستارا فعالیت می کنند، ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از اصناف و بازاریان در دستور کار دولت قرار دارد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تا امروز هیچ کدام از کسبه های بازار ساحلی به دلیل بیماری کرونا فوت نکرده اند، افزود: به طور یقین، رعایت اصول بهداشتی توسط بازاریان وضعیت آستارا را از قرمز به سوی نارنجی و سپس زرد سوق می دهد.

صابر، با تاکید بر اینکه بازاریان در پی گردش مالی برای توسعه اقتصادی مشاغل خود هستند، خاطرنشان کرد: ما دانش بازار را دارا هستیم و درد بازاریان را لمس می کنیم و لذا سیاست های دولت را در راستای رفاه عمومی جامعه اجرا خواهیم کرد.

وی از عدالت اجتماعی و اقتصادی در نگاه حمایتی از اصناف سخن گفت و اضافه کرد: حفظ آبروی افراد جزو اولویت های کاری ماست.

فرماندار آستارا، با اشاره به اینکه چاره ای جز اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا نداریم، تصریح کرد: به طور یقین با رایزنی های مکرر سعی در دریافت تسهیلات حمایتی برای بازاریان آستارایی خواهیم کرد.

الزام ایجاد صندوق قرض الحسنه برای حمایت از بازاریان

سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در کنار امنیت و سلامت جامعه نتیجه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید همواره قدردان مدافعان سلامت کشور باشیم، افزود: تصمیمات ستاد کرونا در حد قانون است و برای همگان لازم الاجراست.

فرمانده سپاه آستارا، با اشاره به اینکه، دولت نباید بازار را به عنوان قلب تپنده اقتصادی کشور فراموش کند، یادآور شد: باید با تشکیل صندوق قرض‌الحسنه در مواقع ضروری با اعطای تسهیلات مشکلات اقتصادی بازاریان را حل کنیم.

قنبری اضافه کرد: اداره امور مالیاتی و بانک ها نیز باید در این شرایط مشکلات بازاریان آستارا را درک و با آنها مدارا کنند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان آستارا در تمام عرصه ها مانند سیل، زلزله، برف و سایر مواقع بحرانی کمک حال مردم بوده اند، تصریح کرد: حمایت از بازاریان در این شرایط از الزامات است.

انجام تست رایگان کرونا از بازاریان آستارا

دکتر فرید بصیری مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز، اظهار کرد: در هفته های آینده شاهد نتایج مثبت محدودیت های کرونایی خواهیم بود.

وی در ادامه از انجام تست رایگان کرونا از بازاریان آستارا سخن گفت و افزود: همه باید در کنار هم به جنگ این بیماری برویم تا بتوانیم زندگی روزمره را به حالت عادی بازگردانیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با بیان اینکه مدافعان سلامت در شرایط بسیار سخت برای نجات جان مردم تلاش می‌کنند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون